Medarbetares ansvar
Som medarbetare i Uppsala kommun använder du HRM för rapportering av händelser som påverkar din lön.
För att rätt lön ska utbetalas samt undvika försenade avdrag som kan leda till löneskuld är det viktigt att din rapportering sker enligt uppsatta rutiner.
Ditt ansvar som medarbetare är:
Tidrapportera
Att veckovis lämna in korrekt ifylld tidrapportering i projektrapporteringen.
Tidrapportering
Rapportera din ledighet
Att rapportera in dina planerade ledigheter i god tid i ledighetsansökan, så att din chef kan bevilja eller avslå ansökan.
Att i god tid enligt gällande lag och avtal lämna in förlängning av ledigheter till chef så att ditt schema blir korrekt.
Ledighetsansökan
Rapportera resor och utlägg
Att rapportera din resor och utlägg löpande.
Resa och utlägg
Uppdatera dina anhöriguppgifter
Att kontrollera och vid behov uppdatera dina anhöriguppgifter så som närmast anhörig och uppgifter om barn.
Läs mer under Fler funktioner
Kontrollera din lönespecifikation
Att kontrollera din lönespecifikation. Från den 5:e varje månad kan du se lönespecifikationen för din kommande utbetalning och då även kontrollera att uppgifterna stämmer med vad du har rapporterat in i HRM.
Kontakta din chef så fort som möjligt om något behöver ändras på din kommande löneutbetalning.